Saturday, July 26, 2008

My vacuum cleaner needed a trim

We invited our neighbors to come over this afternoon. In anticipation of their arrival, I cleaned the house. I picked up all of the toys, and then I decided to vacuum (gasp!). I pulled the vacuum cleaner out of the closet and plugged it in. I started vacuuming, but it wasn't picking anything up. DAMN IT!

I turned it off and flipped it over. This is what I saw...
It turns out that my hair was wrapped around and around the agitator (side note: I asked my husband what the spinny thing was called, and he said it was an agitator. I thought he was full of shit, so I looked it up on google. Turns out it really is called an agitator. See image below for proof. My blog is soooo educational!)

In order to get the hair off of the agitator, I had to cut it with a pair of scissors. Holy smokes - look at all the hair I got off...This is a direct result of postpartum hair loss. So anyone who is pregnant right now, this is what you have to look forward to.

39 comments:

moo said...

I find myself pulling that much hair out of the shower drain every week. YUCK.

So glad for this new pregnancy on SO MANY LEVELS.

Marni's Organized Mess said...

Gotta love what children do to our bodies.. and vaccuums!

Danielle said...

Holy crap! I never even thought to look at the agitator or whatever it is called. That is a LOT of ahar...looks like you sucked up a small animal.

Dooneybug said...

Wow, I love your hair color! :)

Yeah, my husband keeps saying there's been a sighting of Sasquatch in our bathroom (regarding the drain).

amanda said...

honey you are right. so very educational :)

sorry bout the hair. it really is crazy that we have any hair left on our heads isn't it??

Eva said...

Been there many times. The best was when I was like days from delivery, and sitting on the floor crying at 6 AM, trying to get the damn vacuum clean as part of my nesting.

Lindsey and Adam said...

Same thing happened to me! I so never vaccum and then I pulled that sucker out and I had to cut hair off the agitator thingy, too. Gross, huh?
Hey, at least your house is clean now, right?! :D
And you are so educational, because I didn't know that's what it was called, either!

Mary said...

Now Christy...you know you shouldn't scare the pregnant ladies like that!

Z's Mom said...

HAHAHAHA....I'm totally laughing WITH you, not AT you! I've been there and done that. Damn, I thought all this time it was my cats killing my vacuum...but it was ME!!! Oh yes, when I was pregnant my hair was all lucious and full....then I had him....then my hair fell out!!!

Insta-mom said...

Hey...give me my vacuum back. And thanks for cleaning the spinny thingy for me.

Six months post-partum and still losing hair.

The Woman said...

omg i thought i was looking at my sweeper for a minute there. I get that butits dog hair and string from my daughters room, i do her room last cause if anything will screw up the sweeper it will be in there.

THopgood said...

Oh yes indeed! My drains were clogged on a daily basis for almost 3 months straight with each child. We should've bought stock in Drain-o.

TEACHBROECK said...

Your hair fell out? Or you cut it when the baby came to be easier? THAT IS A LOT OF HAIR!

Jenn said...

Yuck! Mine is like that too with me and then the two girls , I have to do that all the time!

Amanda said...

Alot of hair and proof that you do hoover. Alot!! hahaha!
I never did know what that spinnie bit was called:)

dani said...

i HATE hair anywhere but on heads where it belongs!!! summertime is the worst as i think we all shed around her during the summer:S
between the drains and the agitater, we could be fair share givers to locks of love!!!
love,
dani

jenn_playgroupreject said...

If you want to stop your hair from falling out postpartum you need to get pregnant again by the time your baby is 4 months old. Unfortunately I'm thinking that the hair loss is going to come back soon with a vengeance. I'm really scared.

Sunshine said...

My vacuum cleaner used to do this, but with (semi)regular cleaning, it lasted almost 13 years before my hair finally killed it. Yay Hoover!

Oh - and my hair begins falling out when I'm pregnant, to the point that I begin to think I will be a bald woman when giving birth...

Nellie said...

oh god, LOL so hard!

Tabitha said...

You are right ~ that is very educational!! I had no idea what it was called ha ha !!!
Things are always getting stuck in that part of my hoover too ~ last time it was one of Laurens Bratz dolls and I had to cut the hair off (it is now a punk tee hee!!)
love and hugs XXXXX

Tabitha said...

You are right ~ that is very educational!! I had no idea what it was called ha ha !!!
Things are always getting stuck in that part of my hoover too ~ last time it was one of Laurens Bratz dolls and I had to cut the hair off (it is now a punk tee hee!!)
love and hugs XXXXX

Rachel said...

Wow-that is a ton of hair. I am sure if I could pull the hair out of my drain in the bathroom-I would find that much too.

Greg said...

WOW!!

I didn't know that much hair could collect on the "agitator"!!!

Anth said...

Dude. I have to cut the hair off my vacuum at least once every three months, postpartum hair loss or not. But I have very long hair, and a lot of it.

I prefer the term "spinny thing" to agitator. However, "agitator" seems like a good name for Miss E.

Lainey-Paney said...

Ewww....and I totally understand.

Misguided Mommy said...

during postpartum hair loss i have to do this shit weekly

Melissa said...

Wow! I thought I shed a lot. I have MASSIVE hair, even when not pregnant. I should check mine....or not. That sounds suspiciously like work.

Mama Kalila said...

I seemed to get lucky this time... only hair I've lost is what Kalila pulls out. Now that I've said that it'll happen though lol.

I thought the agitator was in the washing machine ;-) Very odd name for a vacuum part... but thanks for sharing, I'll now have something to call it if ours gets broken other than nini (thing) - Jas tends to get annoyed when I call everything nini lol.

Catizhere said...

Hmmm. maybe that's whats wrong with mine....Will just turned 2 on Sunday, when does the postpartum hair loss stop??

Midwest Mommy said...

This has to be what is wrong with my vaccuum!!

Because I just cleaned out the drain in the tub and that is what I found. I didn't htink to look under the vaccuum!

kristi said...

My daughter has hair past her butt. My vacuum gets the same way!

Heather @ A Boy, A Girl, A Pug said...

Wow-31 comments on pulling hair from a vacuum! Interesting!

My vacuum probably looks like that too. I'm to scared to look.

Will you come over and check for me:)

pisceshanna said...

lol ew ew ew. Why must we grow the equivilent of a lion's mane during pregnancy then shed it all until we have a receeding hairline? DAMN YOU MOTHER NATURE!

Dana said...
This comment has been removed by the author.
Dana said...

I have the same problem and I didn't even have a baby, LOL.. I shed so much my boyfriends hates when I vacumm cause all of my hair gets caught too.... I feel your pain, LOL..

Lindz said...

It looks like you vacuumed a wig. Good Lord!

Erica at Mom's Journal said...

hahahaha - I should have taken a picture of the hair mass we had to pull out of the shower drain after Sophia was born. It was NASTY! Too bad we don't have scratch 'n sniff internet, cause I would want my viewers to get the full effect. :P

Sugar and Ice said...

Good grief! That's insane!!

Becks said...

haha oh my god that is scary. I should check my vaccum maybe thats why it doesnt work. I shed like a motherfu**er...i know I cant even type swear. I am so lame.